Tuesday, June 15, 2010

H0teL??? Tun mAhathir Mohamad??? Apakah????

hari nie hari yg sgt memalukan buat aku...ape daaa...time nie kteorng tgh bersiap sedia tok present kt staff2 GTCOMM...pagi2 lagi aku dh bersiap sedia tok pgi awl ke opis sebb semlam aku x practise ape2 pon..nak present kat GM nie..uish...takott seyh...kol 8 sharp aku dh smpai opis..terkejut badak si BUSYBODY tue tgk aku smpai awl opis..agk2 die mesti igt aku nie dhtakot kot..ala, kalo bukn sebb present aku xmoe nye smpai awl opis...cessss!

after dh discuss2 ngan yugen, aku decide tok present n demo skali..pasal project aku ngan yugen iaitu AXIS repository...tgh dok syok2 practise, aku dpt thu hari nie GM xde...iush...

senangnye dalam hati,
kalo GM tak ada,
tetapi walau GM tak ada,
SM masih ada~


after sume orng dh present, ok BOS kteorng pon tnye la sume rong,

BOS :ok, ade ape2 soklan lagi nak tnye?...

Staff : emm xde kot...sumenye dh okey...

BOS : hah, sepanjang korang berada kat GTCOMM nie,ape pendapat korang kerje kat cnie?ade dapat ape2 x?..ok sorang2...

Yugen: ok la...sumenye bagus, everyhting going smoothly...n bla3 lagi la..(aku pon dh x igt dah)

AKU: emm interesting, a very good experience la...because if nak compare sye n kwn sye yg sknk nie pon tgh intern kt GSCM yg pernh ckp rse cam nak terjun bangunan,sye lagi bertuah la...coz x tertumpu pada tmpt kerje sgt..coz GTCOMM ade buat training, inventalk, invenclinic n bla2 ..so, dpt la jugak kteorng nie g jalan2, communicate with other people outside GTCOMM,n trime kasih jugak kat en midi sebb bawak KTEOrNG pegi HOTEl..

BOS: hah!! HOTEL???

staff: HOtel??? hahahhahahhahhahahahhahahha (satu meeting room dipenuhi gelak ketawa)

aku: hah???..ape aku ckp nie..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eh x2...bukn cmtue...pgi hotel buat EXHIBITION...

tp mse tue sume orng dh bising bergelak ketawa ngan kate2 aku...nie lah padahnye suke sgt berckp smpai dh tersongsang dh ape yg aku ckp...knapelah aku memlukn diri aku...hahahhaha, masing2 dh x tahu nak ckp ape...sume ckp ish midi nie..pndai yer ko bawak anak orng pagi hotel...tp jgn salah fhm yer kwn2...kteorng buat exhibition kat hotel bagi pihak petronas...hehehe

after dh stop gelak tue, ok dh settle sume, sume orng pon bersurai...then ade sorng staff nie..

Staff: korang pasnie kalo ditawarkn masuk GTCOMM nak x?
ween: eh kalo ade peluang mesti lah nak kan..kerje ngan petronas..bukan senng dapat.
Staff: kalo cmtue ok la..ntie u dok bwah i...i pon nak jd cm en midi la...hahahaha
(die dok gelak2 kan aku rupanyer...)

aku pon ag...

ANANDA!!!!! (hah masuk jugak nme ko anan..)hahahha, btw, its just a joke from him..i know him...tp xpe lah...at least aku meningglkn kenangn tok sume orng kan..hak3...

sesampai di meja masing2......


aku ngn ween pon dok lah kt meja kteorng...nak smbung final report kalo leh....tp dok tgh2 layan lagu plus tgk tenet nie, tbe2 bos dtg kat meja sv aku...

BOS: eh ape eh nme penuh tun?
SV: hah, enthla..

aku dgn yakinnye menjawab..

AKU: TUN MAHATHIR MOHAMAD! (mcm bngge gile jawab...) (dalam hati aku, eh tue pon x tahu kaa???)

WEEN: yg dok sebelah aku pndang je aku ngan bos aku..


TIBA-TIBA.....

BOS: eh tun, ape name penuh u ek?..

aku n ween serentak pndang antra satu sme len trus ketawa terbahak2 smpai nak pecah perut....ween la yg pling seronok ketawa gelakkn aku....trus pergi kat tmpat tina tergolek2, terhuyung hayang kt ctue skali ngan aku jugak la...mmg x leh tahan langsung la time tue...parah2...This is the second time hari tue aku x pasal2 memalukan diri aku sekali lagi.... LUCKILY, bos aku ngn sv aku x dgr...kalo lah dorng dgr, aku x tahu lah cmne ,dorng gelakkn aku lagi pastue...tp yg penting ween dgr..smpai tina ade bgi tip tok stopkn kteorng nye gelak...x tahn dh nie..nak pecah perut...

Tina: hah cepat tgk kuku korng
Aku: (pandang kuku) trsedak n trus terdiam..

ween ngan tina ape ag gelak sakan dorng..sebb expresson aku yg enth ape2...hahaha ween pon critelah cmne aku ngan yakin n bangga sekali jwb name tun mahathir mohamad..padehal bos aku tnye nme tun yg dok sebelah meja sne tue..Tun tue manager kat bahagian BPPM under R&T division gak...tapi aku nie salah fhm..patut pon aku dh rse pelik dah...ape lah bos aku nie.x kn name bekas perdana menteri pon x tahu...hahahhaha mmg gelak sakan la hari nie...aku dh tergolek2 ats lntai...btw downg pon dh pos crite aku kat fb...cept je korng kalo bab2 memalukan aku yer..hahaha btw, kenangan kot..ye x korng sume????... hehehehe, dh nak abis dah intern...hehehe begitulah kisahnye...

No comments:

Post a Comment